سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بخشش را دوست می دارد وناخنْ خشکی را دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :0
کل بازدید :24301
تعداد کل یاداشته ها : 6
103/2/8
8:26 ص
موسیقی

در یک نگاه کلی میتوان تجارت ها را به دو نوع داخلی و خارجی (بین المللی) تقسیم کرد که مسلمآ هر کدام در جای خود مشتقات و احکام مربوطه ی خود را دارند و در ذیل به اجمال هر کدام را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

تجارت داخلی (Domestic trade) :

به کلیه ی دادو ستد هایی که در پیرامون یک محیط یا جامعه به انجام میرسد تجارت داخلی گفته میشود و قوانین این نوع تجارت غالبآ بر اساس قوانین وضع شده در آن جامعه می باشد همچنین به کسانی که این نوع داد و ستد را حرفه ی اصلی خود قرار داده اند تاجر داخلی یا بومی گفته می شود این نوع تجارت چنانچه بر محور صداقت در یک جامعه استوار باشد میتواند به چرخه ی اقتصادی آن جامعه کمک های فراوانی کند برای داشتن یک تجارت داخلی موفق به چندین مولفه نیاز است که یکی از آنها مثل داشتن مدیریت حسابرسی داخلی دقیق می باشد.

 

تجارت خارجی (International trade) :

تجارت بین المللی در تعریف به انواع دادو ستدهایی که در خارج یا از خارج از مرز جغرافیایی یک جامعه انجام میشود که این نوع تجارت در جایگاه خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که میتواند بطور مستقیم یا غیر مستقیم  بر روابط دو یا چند جامعه تاثیر تاثیر گذار باشد. در رابطه با این نوع تجارت یکی از مولفه های مهم وجود سازمان تجارت جهانی میباشد(W.T.O)  اما اینکه کاربرد این سازمان چیست و چه نگرش های در موردش وجود دارد را  در ذیل به اجمال بررسی می کنیم


به طور خلاصه سازمانی است که با قوانین تجارت در سطح جهانی و یا نزدیک جهانی عمل می کند. 


 نگرشهای متفاوتی راجع به WTO است:

? تشکیلاتی برای تجارت آزاد، 
? محیطی که دولتها در آن راجع به موافقت نامه های تجاری بحث و گفتگو می کنند، 
? مکانی برای انجام مذاکرات ، حل و فصل مناقشات تجاری، 
? سیستمی که بر اساس قوانین تجارت عمل می کند.

 


91/9/5::: 8:15 ع
نظر()